Terrina z cukini

Papiery zawiezione, mieszkanie załatwione. Jak u was? Wakacje trochę mało wakacyjne. W sumie jak były upały to też nie za dobrze, ale wolę upały niż siedzenie w domu i patrzenie jak dookoła błyska i grzmi. Nienawidzę burz. Od małego uciekam  gdzie się da, byle by tylko nie słyszeć huku burzy. Dzisiejszy przepis nawiązuje do ciepłych letnich dni. Jeśli chcecie zrobić tą terrinę – potrzebujecie grilla. Całość prezentuje się pięknie. Zarówno dla oka jak i dla podniebienia. Na kanapki, jako zimna przystawka. Terrina cukiniowa jest wyśmienita 🙂 Zapraszam.

Składniki:

  • cukinia
  • papryka czerwona
  • 2 kostki sera półtłustego
  • tymianek
  • oliwa z oliwy
  • sól, pieprz

Cukinię kroję w długie plasterki. Solę i odstawiam na 30min. Paprykę oczyszczam i kroję na 4 części. Tak przygotowane warzywa układam na grillu i czekam, aż zmiękną oraz ładnie się podpieką.
W miseczce mieszam serki z posiekanym drobno tymiankiem. Przyprawiam solą i pieprzem do smaku. Dzielę na trzy porcje.
Teraz przygotowuję pojemnik na terrinę. Wykładam pudełeczko (ja użyłam czegoś takiego <klik>) folią spożywczą. Kropię oliwą i wykładam plasterkami cukinii (pozostawiam kilka do przykrycia). Do pudełka wkładam pierwszą część masy serowej. Dociskam i układam dwa plasterki papryki. Na to układam drugą część masy i znów paprykę. Wykładam ostatnią część masy serowej, przykrywam pozostawionymi plastrami cukinii. Dociskam i chowam do lodówki na ok 4 godziny. Najlepiej na całą noc. Podaję pokrojone w plasterki i skropione oliwą. Smacznego 🙂

7 thoughts on “Terrina z cukini

  1. nigdy o takiej terrinie nie słyszałam! to dla mnie ciekawostka 🙂
    fajnie, że masz już wszystko pozałatwiane! teraz jesteśmy oficjalnie studentkami 😀

    • w sumie to nic oprócz składania papierów nie musiałam załatwiać, bo zostaję w domu 🙂 na uczelnię mam jakieś 10 minut autobusem od siebie hiiiii 😀

      • o kurcze 😀 to z jednej strony masz wspaniale 😀 ja juz mieszkanie znalazłam ale przeprowadzka we wrześniu dopiero ;p

Dodaj komentarz