Kwiaty cukinii smażone w piwnym cieście

Dwie przerwy w pracy to stanowczo za mało 😀 Po powrocie do mieszkania byłam s.t.r.a.s.z.n.i.e głodna. Kwiaty cukinii nie są może bardzo sycące, ale z pewnością szybko się je robi i na pewien czas zabiły mój głód.
A teraz przejdźmy do przepisu. Dosyć ciężko dostać kwiaty cukinii w sklepie. Przynajmniej ja nie widziałam. Jednak na targu, można poprosić o kwiaty, kobiety sprzedające cukinie z własnego ogrodu. Ewentualnie możecie je zerwać z ogródka przy domu 🙂 Jedzenie kwiatów nie jest jeszcze popularne w naszym kraju. Przyznam szczerze, że sama byłam zaskoczona tym słodkim smakiem. W takim cieście możecie smażyć także kwiaty bzu, dyni lub akacji 🙂

Składniki:

  • około 5 kwiatów cukinii
  • 150g mąki pszennej
  • 100ml piwa
  • 100ml wody
  • 1 jajko
  • sól, pieprz
  • olej do smażenia

Kwiaty cukinii myję i odkładamna papierowe ręczniki, by wyschły. Pozostałe składniki wkładam do miski i miksuję na gładkie ciasto. W razie potrzeby dosypuję mąki. Ciasto ma być gęstsze niż takie na naleśniki. Następnie w wysokim rondelku rozgrzewam olej. Każdy kwiat obtaczam delikatnie w cieście i ostrożnie wrzucam do oleju. Smażę, aż ciasto się zarumieni. Smacznego 🙂

smażone kwiaty cukinii

One thought on “Kwiaty cukinii smażone w piwnym cieście

  1. Kochana! Marzy mi się takie danie, nie mam tylko gdzie dostać kwiatków cukinii. Cukinia niestety nie należy do psiankowatych. Na pewno jeszcze uda Ci się dodać coś do mojej akcji z pomidorami, papryką, bakłażanem czy ziemniakami. Pozdrawiam

Skomentuj

