Leśna tarta z ciemnym spodem i galaretką

Z tym ciastem to trochę długa historia. Gdy robiłam je pierwszy raz – śmietanka tak po prostu stała się twarożkiem. Jest to nie lada zagadka. Zużyłam 1,5 kubeczka nie przeterminowanej i zimnej śmietanki. Miksowałam i nagle bum – mam twarożek. Nie przebiłam jej, bo nigdy nie była ubita. Dziwna sprawa ;p Tym bardziej ze pozostałe pół kubeczka ubiłam następnego dnia na piękną i puszystą pianę. Do tej piany dodałam galaretkę i ciasto wyszło rewelacyjne 🙂

Składniki na czekoladowy spód:

  • 250 g mąki
  • 130g masła
  • 50g cukru pudru
  • 100g kakao
  • 1 jajko
  • szczypta soli

Składniki na galaretkę:

  • 250ml śmietany 30%
  • galaretka o smaku owoców leśnych
  • szklanka wody
  • owoce (jagody, maliny, porzeczki)
  • cukier puder

Zagniatam ciasto z mąki, cukru pudru, a także masła. Masło powinno być nie zimne, tak by dało się łatwo kroić. Siekam je na mniejsze kawałki. Wbijam jajko, dodaję sól i zagniatam. Wyrabiam, aż będzie gładkie i chowam do lodówki na 20 min. Tartę wałkuję i nakładam do formy wysmarowanej bułką tartą i masłem. Możecie też wyłożyć ją po prostu papierem do pieczenia. Ciasto przykrywam papierem do pieczenia i obciążam fasolkami by za nadto nie urosło. Wstawiam na 15 min do nagrzanego do 180°C piekarnika. Po tym czasie zdejmuję folię z fasolkami i piekę jeszcze 5 min. Wyjmuję z piekarnika i odstawiam by wystygła.

Galaretkę rozpuszczam w szklance gorącej wody. Dokładnie mieszam i odstawiam do ostygnięcia. Ubijam śmietankę na sztywną pianę. Wlewam chłodną galaretkę, ciągle miksując (zmniejszam prędkość na najmniejszą). Gdy śmietana jest już wymieszana z galaretką – wylewam całość na upieczony wcześniej spód. Chowam ciasto do lodówki. Gdy galaretka lekko zastygnie – układam na niej owoce i chowam do lodówki, by galaretka całkiem stężała.
Przed podaniem można posypać całość cukrem pudrem oraz przyozdobić listkami mięty.

IMG_0007

IMG_0009

2 thoughts on “Leśna tarta z ciemnym spodem i galaretką

Skomentuj

