Kotlety ziemniaczano-koperkowe

Z wczorajszego obiadu zostało mi trochę ziemniaków. Przecież ich nie wyrzucę, więc co by tu zrobić…? I nagle przypomniał mi się przepis od mojej babci. Robiła mi te kotleciki, gdy przychodziłam wcześniej ze szkoły, a obiadu jeszcze nie było. Sos koperkowy jest bajeczny i uwielbiam go, zarówno do ryby, pulpetów, jak i kotletów ziemniaczanych. Bardzo szybki pomysł na sytą przekąskę w ciągu dnia. A w czasie sesji liczy się to, by jak najmniej czasu stać w kuchni, a jak najwięcej nad książkami 😀 Ostatnio może trochę mało tu pisałam, ale wybaczcie mi – sesja króluje nad wszystkim ;p

Składniki na kotlety:

  • ugotowane ziemniaki
  • mąka – o połowę mniej mąki niż ziemniaków
  • świeży koperek
  • kilka łyżek jogurtu naturalnego/śmietany
  • pieprz i sól do smaku

Składniki na sos:

  • świeży pęczek koperku
  •  2 szklanki rosołu
  • 1 łyżka mąki
  • pół szklanki jogurtu naturalnego

Ziemniaki rozgniatam na papkę. Dodaję do nich mąkę i jogurt. Koperek myję i siekam drobno. Wsypuję do ziemniaczanej masy i mieszam. Jeśli ziemniaki są za rzadkie, dodaję odrobinę więcej mąki. Doprawiam do smaku pieprzem  i solą. Z tak przygotowanej masy formuję kulki i rozgniatam je na placuszki na rozgrzanej patelni. Smażę, aż ziemniaczane kotleciki – zarumienią się.
W oddzielnym garnuszku gotuję rosół z posiekanym drobno koperkiem. W szklance mieszam dokładnie mąkę z jogurtem. Dodaję do tego około dwóch łyżek wywaru i mieszam. Następnie wlewam zawartość kubka do garnuszka, ciągle mieszając. Gdy sos zgęstnieje, polewam nim placuszki i podaję.
Smacznego 😉

placuszki ziemniaczano koperkowe

facebbok

8 thoughts on “Kotlety ziemniaczano-koperkowe

  1. Czekałam aż pojawią się w akcji kotlety ziemniaczane, więc bardzo dziękuję za dodanie tego przepisu do mojej akcji:). Wyglądają rewelacyjnie, aż ślinka cieknie:).
    Pozdrawiam,
    Moje Kulinarne Rozterki

Skomentuj

