Smażone śledzie

Pomijając fakt, że zajęcia mam od rana do wieczora oraz, że niektóre wykłady są tak nudne, że o matko – to studia są naprawdę fajne 😀 Ogarniam już powoli co gdzie i jak. Ogarniam w którym budynku, która sala. Gdzie są bramki. Gdzie bufecik 🙂 Przyznam się jednak, że po całym dniu latania po terenie WATu nie mam ochoty na stanie w kuchni i pichcenie. Stąd przepis na naprawdę szybką, a jednocześnie tanią potrawę. Pomysł zaczerpnięty od Piotrka z kanału Kocham Gotować. Polecam bardzo 😀 nie tylko studentom 😀

Składniki:

  • puszka śledzi w oleju
  • ząbek czosnku
  • połówka cebuli
  • pomidor
  • połówka papryki
  • świeża natka pietruszki
  • połówka cytryny
  • pieczywo (najlepsze będą bułeczki)

Czosnek miażdżę praską. Ćwiartkę cebulki kroję w kostkę. Na rozgrzanej patelni podsmażam lekko śledzie z puszki. Obok podsmażam połowę cebuli oraz czosnek. Wytworzy się z tego sos.
Całą połówkę pomidora oraz miąższ z drugiej połówki kroję w kostkę. Dodaję do smażącej się cebulki. Doprawiam solą, pieprzem oraz szcyptą cukru. Wlewam sok wyciśnięty z połowy cytryny.
Pozostałą część pomidora oraz paprykę kroję w kostkę. Dodaję do tego drugą ćwiartkę cebuli, także pokrojoną w kostkę. Siekam pietruszkę i dosypuję do salsy. Polewam oliwą z oliwek.
Sos powstały na patelni, przekładam na pieczywo. Piotrek zapieka to w piekarniku, ja z powodu braku tego urządzenia zadowoliłam się ciepłym sosem na zimnych bułkach 😀
Wszystko wykładamy na talerz i można już zajadać 🙂

4 thoughts on “Smażone śledzie

  1. Fajny przepis 😉 na WAT trafiłaś? w tamtym roku robiłem tam podyplomówkę i muszę przyznać, że cały ten teren to jeden wielki pentagon :P. Pamiętam jak pierwszy raz tam wszedłem to 40min szukałem jednego budynku ;/

Skomentuj

