Placki z cukinii

Wiecie co jest najlepsze w studenckiej wyprowadzce? Szukanie różnych rzeczy do nowego mieszkania 😀 Jakie miseczki? Ściereczki? Piżama?! Naprawdę to lubię. Jedynym problemem jest nadmiar tego wszystkiego. Wchodzę na milion stron i widzę masę ślicznych przedmiotów. Już wybieram, już wiem co chcę i zaraz otwiera się kolejna strona. A tam? Jeszcze więcej kolorowych śliczności 😀 W sumie to nie kupiłam jeszcze za wiele, czekam na wyjazd do warszawy. Rozejrzę się na miejscu 🙂 Mogę wam się pochwalić, że dostałam od kuzynki z Uk uroczy durszlak! <kliknijcie>  i zobaczcie, czyż nie jest boski?

Ale skupmy się na temacie przewodnim tego bloga – gotowaniu. Cukinii w tym roku jest tyle, że hoho 😀 Po fazie na rabarbar jest faza na cukinie. Dlaczego we wcześniejszych latach jej nie doceniałam? Wiecie ile potraw można z nią stworzyć! Dziś kolejny. Najprostsze na świecie placuszki, babcia robiła mi je latem nie raz. Polecam!

Składniki:

  • 1 cukinia
  • 1 jajko
  • 3 łyżki mleka
  • 3 łyżki mąki
  • sól, pieprz

Cukinię obieram i ścieram na tarce o grubych oczkach. Posypuję solą i odstawiam na chwilę. W tym czasie rozbijam jajko, dodaję do niego mleko i mąkę. Mieszam całość, aż uzyskam gładkie ciasto. Cukinia z solą powinna puścić soki. Nadmiar wody odciskam, najlepiej w dłoniach. Odsączoną cukinię dodaję do ciasta. Doprawiam do smaku solą i pieprzem. Mieszam. Smażę na rozgrzanej patelni z oliwą.

3 thoughts on “Placki z cukinii

  1. Widze ze sie podoba prezent ;> Ja tez cukini nie docenialam az do wczoraj jak mi zrobilas na kolacje ❤ Pychota!

  2. a ja mam giigaaant cukinię do wykorzystania – placki robiłam w zeszłym roku – takie z fetą i wyszły bardzo dobre. 🙂 teraz myślę o chlebku cukiniowym… 🙂

Skomentuj

