Naleśniki boskie z truskawkami

Najpierw coś mało kulinarnego. Wszem i wobec ogłaszam, że dostałam się!!! Na WAT i moją wymarzoną geodezję ❤ W sumie dopóki nie zobaczę swojego nazwiska na liście to ciężko mi w to uwierzyć, ale jadę we wtorek. A jak wasze wyniki, tegoroczne maturzystki? Mam nadzieję, że równie dobrze jak u mnie.

Teraz przechodzę do dzisiejszego przepisu. Długo szukałam proporcji na naleśniki idealne. Takie mięciutkie, z chrupiącymi brzegami, nie suche. I znalazłam. Podane proporcje sprawiają, że naleśniki śmiało nazywam IDEALNYMI! Dzisiaj w trochę wymyślnej formie, przełożone truskawkami.

Składniki na naleśniki:

  • 2 jajka
  • 250ml mleka
  • 250ml wody
  • 200g mąki
  • odrobina wody gazowanej (opcjonalnie)

Składniki na nadzienie:

  • 1 kg truskawek
  • 2 łyżki cukru pudru

Wszystkie składniki na naleśniki umieszczam w misce. Mieszam trzepaczką. Rozgrzewam olej na patelni. Gdy będzie dobrze rozgrzany – nalewam jedną chochelkę ciasta. Czekam, aż zetnie się z góry i dopiero wtedy obracam.  Smażę jeszcze chwilę (dosłownie kilka sekund) na drugiej stronie i odkładam na talerz.
Jeśli chcecie takie ażurowe naleśniki to polecam nalewanie ciasta strzykawką lub z woreczka, w którym jest mały otwór. Kształt serduszka uzyskałam dzięki sylikonowej foremce. Napis wycisnęłam strzykawką. Tylko uważajcie – ciasto bardzo szybko się smaży i nie ma czasu na poprawki 😀 puśćcie wodze fantazji i do dzieła 🙂
Truskawki miksuję z cukrem pudrem. Takim sosem smaruję naleśniki.
Polecam wykonanie jednego normalnego oraz jednego ażurowego i przełożenie ich truskawkami. Wygląda i smakuje wspaniale!


7 thoughts on “Naleśniki boskie z truskawkami

  1. właśnie koleżanka teraz do mnie zadzwoniła, że wyniki są wcześniej (miały być jutro), zalogowałam się, sprawdziłam i JESTEM 🙂 udało się!
    gratuluję Ci!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ♥♥♥ cieszę się, ze udało Ci się tam, gdzie chciałaś! choć to oznacza, że się nie spotkamy w Krakowie gdzieś między zajęciami…. ale może przy innej okazji, co? 🙂
    AAAAAAAAAAAAAAAAAAA ale jestem szcześliwa teraz!!!!!!!!!!!!!! jesteśmy superrrrr

Skomentuj

