Ciasto cynamonowo wiśniowe

Cynamonowy, delikatny biszkopt. Przełożony czymś na kształt kisielu z wiśniowego kompotu. Do tego masa bitej śmietany. Czy może być coś lepszego? To moje ulubione ciasto. Mama robi je jako mój tort urodzinowy. Był na stole w lutym ’94 jak i w dniu mojej osiemnastki – luty ’11. Dziś podzielę się z wami przepisem na to proste i niesamowicie pyszne ciasto.

Składniki na biszkopt:

  • 5 jajek
  • 3 łyżeczki cynamonu
  • 1,5 szklanki cukru
  • 1,5 szklanki mąki

Składniki na masę:

  • 70ml kremówki
  • 720ml wiśni w kompocie
  • 2 łyżki cukru
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • skórka z jednej cytryny

Robię biszkopt. Ubijam jajka  cukrem. Dodaję mąkę. Cały czas miksuję. Dodaję cynamon. Piekę ok.40 min. Robię to w prodiżu, dlatego nie podaję temperatury. Według google wynosi ona ok. 220C. Wystudzony biszkopt kroję na 3 części.
Do 25ml śmietany dodaję cukier waniliowy i ubijam na sztywno. Masę rozsmarowuję na pierwszym biszkopcie i przykrywam drugim.
Odsączam wiśnie. Układam je na drugim placku. Do garnuszka wlewam sok wiśniowy. Dodaję 2 łyżki cukru i skórkę z cytryny. Doprowadzam do zagotowania. Mąkę ziemniaczaną mieszam z odrobiną wody. Dolewam do garnuszka i mieszam. Jeśli masa jest za mało gęsta – dodaję więcej mąki ziemniaczanej. Tak przygotowany ‚kisiel’ wykładam na biszkopt i rozłożone na nim wiśnie. Przykrywam trzecim plackiem.
Pozostałą kremówkę ubijam z cukrem pudrem na sztywno. Smaruję nią cały tort. Jeśli masa jest za mało sztywna możecie dodać odrobinę rozpuszczonej żelatyny. Posypuję kakaem i gotowe 🙂

Jak wykonać osiemnastkowy tort? Należy upiec dwa okrągłe i jeden prostokątny biszkopt. Później składacie z tego ’18’. Część bitej śmietany zabarwiłam na czerwono, zrobiłam nią kontury i rozetki. Róże i listki kupiłam. Mam nadzieję, że się podoba 🙂


5 thoughts on “Ciasto cynamonowo wiśniowe

  1. ah, wspaniały miałaś ten torcik. 🙂 i jeszcze powiadasz, że prosty w wykonaniu? aż się wierzyć nie chce, zawsze torty kojarzyły mi się z nakładam pracy.. a tu takie zaskoczenie miłe. 🙂

Skomentuj

