Bułeczki drożdżowe truskawkowo-rabarbarowe

Moja babcia jest mistrzynią drożdżówek, ciast i bułeczek. A! I pączków. Dostałam od niej przepis na rogaliki z owocami. Leżał i czekał. Mama M. dała mi trochę truskawek z działki i już wiedziałam do czego je wykorzystam. Ale same truskawki? Nie u mnie. Oczywiście połączyłam je z rabarbarem. Jednak lepienie rogalików przerosło moje możliwości. Nie wiem co robiłam źle, ale z 3, dobrze wyszedł tylko jeden. Resztę ciasta uformowałam w bułeczki, ciasteczka, a nawet drożdżowe muffiny. Wszystko z pysznym nadzieniem truskawkowo-rabarbarowym. Bułeczki wyszły pyyyszne! Ciepłe, posypane cukrem pudrem – rozeszły się w ciągu kilku godzin. Oczywiście możecie je wypełnić także swoimi ulubionymi owocami 🙂

Składniki:

  • 3-4 szklanki mąki pszennej
  • 2 łyżeczki drożdży
  • 3/4 szklanki mleka
  • 2 łyżki masła
  • jajko
  • 500g truskawek
  • 4 cienkie łodygi rabarbaru
  • 3 łyżki cukru
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • roztrzepane jajko

Rozpuszczam drożdże w ciepłym mleku. Nie może być gorące, ani zimne. Dodaję łyżeczkę cukru i odstawiam na 5 min. Roztapiam masło. Mieszam 3 szklanki mąki z cukrem i szczyptą soli. Do suchych składników wbijam jajko. Wlewam cienką strużką mleko, ciągle mieszając. Dodaję rozpuszczone masło i wyrabiam gładkie ciasto. Jeśli za bardzo się klei – podsypuję mąką. Odstawiam ciasto w ciepłe miejsce. Przykrywam ściereczką i zostawiam na ok. 2 godziny.

Myję owoce. Truskawki kroję na mniejsze części. Rabarbar obieram i także kroję. Wrzucam owoce do miski. Dodaję cukier i mąkę ziemniaczaną. Mieszam. Jeśli wasze truskawki wypuszczą dużo soku, radzę go odsączyć.

Ciasto rozwałkowuję. Jeśli umiecie robić rogaliki – gratuluję. Jeśli nie, pokrójcie ciasto na prostokąty. Ułóżcie nadzienie na połowie ciasta i złóżcie jak pierożka. Możecie także wyłożyć ciastem foremki do muffinek, napełnić nadzieniem i przykryć ciastem. Tak przygotowane babeczki kładę na blaszce pokrytej papierem do pieczenia. Piekę 15min w piekarniku rozgrzanym do 180°C. Po tym czasie smaruję roztrzepanym jajkiem i piekę kolejne 15 min. Przed podaniem posypuję cukrem pudrem.


4 thoughts on “Bułeczki drożdżowe truskawkowo-rabarbarowe

  1. Moją babcię w połączeniu z wszelkiego rodzaju wypiekami innymi niż rogaliki i paszteciki utożsamiam z katastrofą ;D za to babcia jest mistrzynią owsianki na śniadanie, tostów jak zachodziłam do niej w drodze ze szkoły, frytek ze świeżych ziemniaków… Nikt nie jest w stanie dorównać jej potrawce z kurczaka i różnego rodzaju pieczeni 😉

  2. tez nie umiem lepic rogalikow i zawsze wychodza mi jakies nieksztaltne faile 😄
    tak, po angielsku ma to byc… to bedzie wyzwanie, ale chce sprobowac!
    a na ktorym miescie bardziej Ci zalezy? w ogole to skad jestes? 🙂

Skomentuj

