Jajecznica idealna wg Gordona Ramsay’a

Gordona Ramsay’a lubię. Program Hell’s Kitchen niekoniecznie. Ale jego przepisy i szkocki akcent lubię, nawet bardzo. Kiedy M. podesłał mi przepis na jajecznicę, pomyślałam sobie „a co może być trudnego w zrobieniu jajecznicy?”. Jednak Gordon podał przepis na jajecznicę tak dobrą i  tak wyśmienitą, że już nie będę robiła jej inaczej.
Jutro dzień taty, a że mój uwielbia jajecznicę to dostanie taką na śniadanie 🙂

Składniki:

  • 3 jajka
  • 2 łyżki masła
  • 1 łyżka śmietany 18% (on używa Crème fraîche)
  • kilka pieczarek (Gordon ma Fat cap mushrooms)
  • pomidorki koktajlowe

Na patelni rozgrzewam oliwę. Myję warzywa. Odrywam nóżki pieczarek. Na patelni kładę pomidorki i kapelusze pieczarek. Zostawiam na wolnym ogniu.
Na zimną patelnię wbijam jajka i dodaję masło. Stawiam na ogniu i mieszam. Mieszam i mieszam cały czas. Zdejmuję z gazu od czasu do czasu, by patelnia za bardzo się nie nagrzała. Nie przestaję mieszać. 🙂 Gdy jajko się już zetnie, zdejmuję z gazu i dodaję śmietanę. Przyprawiam solą i pieprzem. Nakładam na talerz, obok układam pomidorki i pieczarki. Gordon dodaje jeszcze grzanki.

„Nie możesz przestać mieszać.
To życie, musisz ciężko zapracować”

5 thoughts on “Jajecznica idealna wg Gordona Ramsay’a

  1. ja po maturach pracowałam w sklepie samoobsługowym, to była moja pierwsza praca ale nikomu nie polecam jeśli jest posrane szefostwo, nastawione tylko na zysk… Szefowa o ciężarnej pracownicy powiedziała „przecież ciąża to nie choroba” (6-7 miesiąc?) a to naprawdę ciężka praca fizyczna tak więc no… cóż… są różni ludzie. Teraz trzeci rok będę kelnerką 😉 mam o tyle łatwiej, że jestem z Ustki a to działalność sezonowa i jest po prostu zapotrzebowanie. Spokojnie, Ty też coś w końcu znajdziesz nawet dorywczo 🙂

Skomentuj

