Pierogi z miętą

Na moim parapecie wyrosła mięta. Używam jej do napojów, deserów, ciast, no i dzisiaj – do pierogów. Pierwszy raz usłyszałam o takim nadzieniu. Robiła je moja prababcia i dla babci były one utrapieniem z dzieciństwa. Niepotrzebnie, gdyż są słodkie i pyszne. Babcia już też o tym wie, dlatego pomogła mi w ich ulepieniu.

Składniki na ciasto:

  • 3 szklanki mąki
  • 1 żółtko
  • 1 szklanka gorącej wody

Składniki na farsz:

  • 2,5 kostki sera białego (tłusty+chudy)
  • 3 łodyżki mięty (mogą być świeże, mogą zasuszone)
  • 3 łyżki cukru
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • 1 jajko

Zagniatam mąkę z jajkiem. Dodaję stopniowo ciepłej wody. Zagniatam wszystko na gładką masę. Wałkuję na oprószonym mąką blacie i wycinam kubkiem/filiżanką koła. Moje miały średnicę równą ok 9cm.

Ser mieszam z cukrem, cukrem waniliowym i jajkiem. Miętę kroję na mniejsze kawałki lub kruszę jeśli mam suszoną. Dodaję ją do masy serowej i mieszam. Tak przygotowanym farszem napełniam kółka z ciasta, składam na pół i sklejam brzegi.

W garnku gotuję wodę z odrobiną soli i kilkoma kroplami oliwy z oliwek. Gdy woda zacznie się gotować – wrzucam ostrożnie pierogi. Gotuję je kilka minut po tym jak wypłyną na wierzch.

Świetnie smakują z cukrem i śmietaną! Smacznego 🙂


5 thoughts on “Pierogi z miętą

  1. ooo, pierożki z historią. ❤ skoro robiła je już prababcia to na pewno mają niepowtarzalny urok…i oczywiście smak! 🙂 nigdy nie słyszałam o takich z miętą – to dla mnie smakowe zaskoczenie! muszę spróbować, ciekawe, jak zareaguje rodzinka… 🙂

  2. Pierogi z miętą!? GENIALNE!:D ale to jest piękne takie gotowanie z babcią;)) pozdrawiam

Skomentuj

