Konfitura rabarbarowa (+maliny)

Jak pisałam wcześniej – rabarbar gości u mnie dość często. Po tym jak wycięłam wszystko na podwórku (nie tylko swoim) – udałam się na targ po więcej. Na 1kg rabarbaru z podwórka potrzebowałam ok 25 łodyżek. Tego z targu kupiłam ok 12, a też 1 kg 😀

Tak więc dzisiaj przedstawię szybki i prosty sposób na dwa rodzaje konfitur 😀 Rabarbarowa była zaplanowana, malinowa powstała w ostatniej chwili. Połowa już zniknęła. Smakuje wyśmienicie na świeżej bułce i białym twarożku! Sześcioletni brat jest gotowy obrać mi rabarbar jeśli tylko zrobię mu więcej konfitur 😀 Dla tych, którzy nie przepadają za kwaśnym smakiem rabarbaru proponuję dodanie kilku malin. Wtedy jest jeszcze lepsze!
Z podanych niżej składników uzyskałam dwa słoiczki konfitury rabarbarowej oraz dwa rabarbarowej z malinami.

Składniki:

  • 1kg rabarbaru
  • 2,5 szklanki cukru
  • 6łyżek wody
  • ok.10 malin

Jeśli używacie mrożonych malin – pamiętajcie, by je wcześniej rozmrozić. Umyty rabarbar obieram i kroję na mniejsze kawałki. Wrzucam to na patelnię. Dodaję cukier i wodę. Smażę na średnim ogniu aż rabarbar zmięknie. Łopatką robię z niektórych kawałków ‚papkę’. Kilka zostawiam. Lubię gdy w dżemie coś „pływa”. Gotuję kilka minut.

Jeśli chcecie wersję z malinami – do smażącego się rabarbaru dodajcie maliny i smażcie jeszcze kilka minut.

Gorący dżem wkładam do wyparzonych słoiczków. Zakręcam i odstawiam do góry nogami w ciepłe miejsce. Jeśli chcecie schować dżem do spiżarni – poczekajcie, aż słoiczek całkowicie wystygnie, sprawdźcie czy nakrętka jest wklęsła. Smacznego! Konfitura jest naprawdę przebajecznie pyszna!

6 thoughts on “Konfitura rabarbarowa (+maliny)

  1. oho – widzę, że tu już baaardzo, baardzo rabarbarowo! 🙂 uwielbiam konfitury z tym kwaśnym smakiem, planuję jeszcze w tym tygodniu jakąś sobie wyczarować. 🙂 no i gorrrrąco polecam ten biało-czekoladowy przepis rabarbarowy, na tartę 🙂 jest naprawdę przesmaczna – szczególnie smakuje mi chrupiąco-słodka owsiana kruszonka, przykrywająca kwaskowe kawałeczki rabarbaru… 🙂

  2. Takie domowe konfitury są najlepsze na świecie, po prostu je uwielbiam! A malinowa to już w ogóle moja ulubiona 🙂 Mmmm ja mam polski za tydzień, ale domyślam się jaka musiałaś być zestresowana. W każdym razie przynajmniej masz już to za sobą i możesz zapomnieć 😉 Trzymam kciuki na tym, co Ci jeszcze zostało, buziak!

  3. nie, jasne, nie ma problemu. 🙂
    wiesz, generalnie każdy przypadek zaburzeń odżywiania jest kompletnie inny i podyktowany czymś zupełnie odmiennym. nawet ja sama nie jestem w stanie czasem zrozumieć innych osób z takim samym problem, jak ja. Jednak u mnie ciężko jest to określić ‚jadłowstrętem’. Wręcz przeciwnie – uwielbiam jedzenie, można by powiedzieć, że to jak mała obsesja. Ciągłe liczenie kalorii, przeliczanie, itd.No i lęk przed przytyciem, bo w końcu wszystko zaczęło się od odchudzania, od chęci zrzucenia paru kg. Skończyło się na kilkunastu. Kg w dół -sukces, ‚jestem fajna’. Kg w górę – beznadzieja, ‚jestem do niczego’. Chęć kontroli całego świata poprzez właśnie jedzenie. za tym oczywiście stoi cały mur ukrytych, wewnętrznych problemów, które staram się zdusić w sobie i wyrażam właśnie w tym. Jednak za dużo by o tym pisać – jedno jest pewne – nie jest to ani normalne, ani zdrowe i najlepiej byłoby mi już w końcu wyzdrowieć i powrócić do normalności…:)

  4. Dziękuję za odwiedziny 🙂 Widzę u Ciebie pięknie i rabarbarowo, czyli coś, za co się jeszcze nie zabrałam 🙂
    @Roksanka współczuję stanu. Taka obsesja jest straszna. Koleżanka ma coś podobnego, tylko, że dochodzi do tego kompulsywne jedzenie wieczorami. To smutne jak się na to patrzy…

  5. Ciekawa propozycja 🙂
    Ja czekam jeszcze na kaszubskie truskawki, bo rabarbar+truskawki+cytryna to chyba moje ulubione letnie trio!

    Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie 🙂

Skomentuj

