Rolada z szynki i sera

Ostatnio strasznie polubiłam rolady i roladki o czym przekonacie się niedługo. Na ostro, na słodko. Zawijam cały czas 😀 Być może dlatego, że zbieram się do zrobienia swojego pierwszego sushi. Ale dziś o czym innym. Rolada z szynki królowała na wielkanocnym stole w moim domu. Być może dlatego, że zniknęła tak szybko – nie zdążyłam zrobić zdjęcia. A uwierzcie mi, rolada wygląda wiosennie i smacznie 🙂 Ale od czego mamy google 😀 Zamieszczam więc zdjęcie, które przedstawia coś jak zrobioną przeze mnie roladkę 🙂 Obiecuję, że przy najbliższej okazji wymienię zdjęcie na swoje własne.

Składniki na ok cm roladę:

    • 13 plastrów szynki konserwowej
    • 10 plasterków sera edamskiego (najlepiej mierzwiony)
    • 13 plastrów szynki wędzonej
    • 150g miękkiego masła śmietankowego
    • pół opakowania serka śmietankowego Almette
    • Posiekany koperek (może być także szczypiorek lub natka pietruszki)
    • sól, pieprz
Masło mieszam z serkiem, ziołami oraz przyprawami. Użyłam w tym celu miksera, ale równie dobrze poradzicie sobie łyżką. Trzeba tylko pamiętać, żeby masło było miękkie. Na bambusowej podkładce kuchennej (lub takiej do rolowania sushi) rozkładam folię spożywczą. Na niej układam plasterki szynki tak by lekko na siebie zachodziły. Smaruję 1/3 masła i rozkładam plasterki sera. Mierzwiony będzie tu najlepszy, ponieważ jest cienki. Znów smaruję masłem i układam drugi rodzaj szynki. Znów smaruję masłem. Przy pomocy maty, zwijam roladkę i owijam ją folią. Należy pamiętać, że rolada ma być sciśnięta! Chowam ją do lodówki, najlepiej na noc. Przed podaniem odwinąć z folii i kroić ostrym nożem na plasterki. Smacznego!
One thought on “Rolada z szynki i sera

  1. Jest to najładniejsza rolada jaką widziałam 😛 Wygląda bardzo niepospoilicie 😛
    A sushi rób śmiało, jest dużo prostsze niż się wydaje – ja już mam za sobą 6 razy robienia sushi 🙂

Skomentuj

