Czekoladki malinowe

Zaraz po tym jak zaopatrzyłam się w silikonową foremkę do czekoladek – moja domowa fabryka słodkości ruszyła 🙂 Wypróbowałam wiele nadzień, dziś przedstawię moje ulubione – malinowe. Przepis na nadzienie jest bardzo łatwy 🙂

Najpierw jednak przygotujmy podstawę. Potrzebujemy ok 2-3 tabliczek gorzkiej czekolady oraz pędzelka (ja mam dość gruby, najzwyklejszy do farb plakatowych, uważajcie by nie gubił włosia). Ilość zużytej czekolady  zależy od tego, jakiej grubości ścianki robicie. Ja na początku robiłam za cienkie i czekoladki łamały się przy wyjmowaniu. Czekoladę rozpuszczamy w miseczce umieszczonej nad garnkiem z gotującą się wodą (tzw kąpiel wodna). Pędzelkiem malujemy dokładnie wnętrze foremki. Pomalowane ścianki i dno chowamy do lodówki na ok 15-20min. Po tym czasie wyjmujemy foremki i powtarzamy malowanie. Ja robię ok trzy warstwy czekolady. Wtedy mam pewność, że się nie połamią. Całość chowamy znów do lodówki. Czas na nadzienie:

Składniki na 15 czekoladek:

  • pół szklanki malin (ja używałam jak dotąd tylko mrożonych)
  • pół łyżki cukru
  • pół łyżki wódki
  • 100g białej czekolady
  • 25ml śmietany 30%
  • 100g czekolady gorzkiej

Maliny i cukier gotujemy ok dwie minuty. Tak by rozpuścił się cukier. Dodajemy wódkę i gotujemy do momentu, aż sok trochę odparuje. Można przetrzeć sok aby usunąć pestki, ale ja jedynie rozcieram maliny widelcem. Odstawiamy do ostudzenia.

Białą czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Dodajemy kremówkę i maliny. Podgrzewamy chwilę ciagle mieszając. Tak przygotowane nadzienie wkładamy do przygotowanych wcześniej czekoladowych foremek. Chowamy do lodówki na ok 15 min. W tym czasie w kąpieli wodnej rozpuszczamy gorzką czekoladę. Po wyjęciu z lodówki napełnionych foremek, całość przykrywamy jeszcze jedna (ale dość grubą) warstwą czekolady. Odstawiamy do lodówki. Wystarczy godzina-dwie ale jeśli mozecie, zostawcie czekoladki w foremce w lodówce na całą noc.

Wyjmowanie czekoladek na początku sprawia problemy. Mój sposób? Rozciagam foremkę w każdą stronę a następnie wypycham każdą czekoladkę po kolei 🙂

5 thoughts on “Czekoladki malinowe

  1. Bardzo ładne, na pewno zrobimy w wolnej chwili, tylko powiedz gdzie można kupić te foremki, mogłabyś wrzucić zdjęcia tych foremek?

Skomentuj

